1000 پروژه پردازش تصویر با نرم افزار HALCON

آیا میخواهید یک پروژه ی خواندن حروف و اعداد را انجام دهید؟ یا یک مهندس برق هستید و میخواهید بارکدهای خط تولید کارخانه ای را بخوانید؟ یا اینکه با استفاده از یک ربات می خواهید رنگ قطعات را تشخیص دهید؟ شاید هم به دنبال بررسی هیستوگرام تصویر باشید یا علاقمند به لبه یابی تصویر؟ یا تمایل دارید در کمتر از چند دقیقه ی نتیجه ی پیاده سازی فیلتر های مختلف را روی تصویر ببینید؟ شاید هم به دنبال تصاویر مناسب جهت تست برنامه ی نوشته شده ی خود در یکی از نرم افزارهای پردازش تصویر باشید؟ با استفاده از بیش از 1000 پروژه پردازش تصویر آماده و رایگان تنها چند قدم با انجام پروژه های خود فاصله دارید.

میتوانید برای انجام پروژه های خود از متخصصان ما مشاوره بگیرید.

در اینجا ما به شما بانکی از پروژه های پردازش تصویر را معرفی خواهیم کرد. با استفاده از این بانک می توانید با آن هر کاری در زمینه ی پردازش تصویر را راحت تر از تصور خود انجام دهید. شما کافی است تا به این بانک مراجعه کنید تا پروژه های مشابه پروژه ی خود و کدهای آن را مشاهده نمایید. برای مشاهده ی عنوان و توضیحات تعدادی از پروژه های موجود در این بانک اینجا کلیک نمایید. با استفاده از این پروژه های آماده می توانید راهکارای مورد نظر خود را پیدا نمایید. همچنین می توانید از آنها ایده بگیرید. علاوه بر آن می توان از عکس های پروژه های آماده نیز برای تست و خطا یابی پروژه ی خود در هر نرم افزای استفاده کنید.

برای ثبت نام در “دوره ی آموزشی بینایی ماشین با نرم افزار هالکن ” اینجا کلیک کنید.

نصب و راه اندازی نرم افزار بینایی ماشین و پردازش تصویر Halcon

برای استفاده از این بانک بایستی ابتدا  نرم افزار HALCON قدرتمندترین نرم افزار پردازش تصویر دنیا را نصب و راه اندازی نمایید. این شبیه ساز قدرتمند کار برنامه نویسان پردازش تصویر را بسیار راحت کرده است. ممکن است شما تا کنون نام این نرم افزار را نشنیده باشید. لازم به ذکر است که تا کنون بیش از صدها هزار پروژه در دنیا با این نرم افزار انجام شده است . نسخه ی رایگان این نرم افزار به همراه آموزش نصب و کرک آن برای اولین بار روی سایت ما قرار گرفته است. شما  می توانید این نسخه را از اینجا دانلود نمایید. و پس از نصب نرم افزار HALCON به بانک پروژه های پردازش تصویر دسترسی پیدا خواهید کرد.

دسترسی به بانک پروژه های پردازش تصویر

با استفاده از بانک پروژه ی نرم افزار HALCON شما به سادگی می توانید به هزاران پروژه ی آماده دسترسی پیدا کنید. با این کار  پروژه های مشابه مورد نظر خود را همراه با سورس کد و عکس های آن مشاهده خواهید نمود. همانطور که در قسمت قبل گفته شد برای دستیابی به بانک پروژه نیاز است تا نرم افزار هالکن را دانلود و نصب نمایید. وارد نرم افزار HALCON  شوید و از روی نوار ابزار روی گزینه ی “Browse HDevelop Example Programs” کلیک نمایید.
جست و جوی مثالهای پردازش تصویر با HALCON
با کلیک کردن روی گزینه ی یاد شده پنجره ی جستجوی مثال برای شما باز می گردد. دو روش برای جست و جوی پروژه ها وجود دارد که در ادامه تشریح خواهند شد.

جست و جوی مثال در نرم افزار HALCON

روش اول : جست و جوی پروژه های پردازش تصویر بر مبنای دسته

در پنجره ی مثالها بیش از هزار پروژه ی پردازش تصویر آماده وجود دارد که با کلیک بر روی آن ها می توانید آنها را ببینید و اجرا کنید. در این پنجره شما می توانید به بیش از هزار پروژه دسترسی پیدا کنید.  شما می توانید مثال مورد نظر خود را بر مبنای دسته ی مورد نظر خود جستجو نمایید. در اینجا 5 دسته ی مختلف وجود دارد که عبارت اند از:

search

Application area (جستجوی پروژه های بینایی ماشین بر مبنای کاربردها)

در این شاخه مثالهای خود را می توانید بر مبنای کاربردها جستجو نمایید. مواردی چون شناسایی رنگ ، تشخیص بارکد ، تشخیص پرینت ، شناسایی حروف و اعداد ، شناسایی اجسام ، شناسایی موقعیت ، شناسایی بافت و… در این دسته قرار می گیرند . روی Application area کلیک کنید تا زیر شاخه هایش را ببینید. با انتخاب زیر شاخه ی شناسایی رنگ ( color inspection) هفت پروژه در کادر مربوطه نمایش داده می شوند. هر یک از پروژه ها دارای یک نام و یک توضیح کوتاه است برای مثال نام مثال دوم از ردیف color-fuse است. این مثال به رنگ فیوزها اشاره دارد. روبروی آن یک توضیح کوتاه نوشته شده است  (sort fuse by color) . این توضیح که در واقع بیان می کند که در این مثال فیوزها بر مبنای رنگشان دسته بندی می شوند.

پیدا کردن مثالهای آماده ی پردازش تصویر با HALCON

Industry (جستجوی برنامه های بینایی ماشین بر مبنای صنعت)

در این شاخه ، مثال ها بر مبنای نوع صنعت مورد نظر انتخاب شده اند. که از زیر شاخه های آن بسته بندی ، صنایع کاغذی ، صنایع شیمیایی و صنایع غذایی و کشاورزی و… در این دسته قرار دارند.

جست و جوی برنامه های صنعتی بینایی ماشین با نرم افزار HALCON

Method (جستجو بر مبنای الگوریتم های پردازش تصویر)

در این شاخه ، پروژه ها بر مبنای الگوریتم های پردازش تصویر دسته بندی شده اند. به عنوان نمونه با انتخاب الگوریتم کلاس بندی مطابق تصویر میتوانید تمام مثال هایی که در آن از این الگوریتم استفاده شده است را مشاهده نمایید.

جست و جو بر مبنای الگوریتم های پردازش تصویر

Operator (جستجو بر مبنای کدها)

در این شاخه مثال ها بر مبنای کدهای هالکن (که به اصلاح اپراتور نامیده می شوند) دسته بندی شده اند. یکی از کاربردهای این دسته بندی هنگامی است که علاقمند هستید بدانید یک الگوریتم یا کد به چه صورت به کار برده می شود. به عنوان مثال فرض کنید می خواهید نحوه ی استفاده از فیلتر های FFT را یاد بگیرید بدین ترتیب با انتخاب فیلترهای FFT مطابق تصویر کلیه ی مثالهایی که در آن از این نوع فیلتر استفاده شده است نمایش داده می شوند.

جستجوگر مثالهای HALCON

New in Version  (جستجو بر مبنای ورژن نرم افزار)

در این پنجره پروژه ها بر مبنای ورژن دسته بندی شده اند. یکی از کاربردهای این نوع دسته بندی این است که شما متوجه شوید در ورژن های جدید چه مواردی اضافه یا حذف شده اند.

روش دوم : جستجوی پروژه های پردازش تصویر بر مبنای کلید واژه

اگر کلید واژه های مورد نظر خود را می شناسید می توانید جستجو را با سرعت با استفاده از کلید واژه ها انجام داد.  بدین منظور کافی است کلید واژه ی مورد نظر خود را در کادر مشخص شده در پنجره ی جستجوی مثال ها تایپ نمایید. چنانچه فقط شاخه های اصلی (کاربردها ، صنعت و…) را انتخاب کنید بانک جستجوی شما کل پروژه های نرم افزار HALCON خواهد بود. در صورت انتخاب یک زیر شاخه از شاخه های اصلی ، فضای جست و جوی شما به زیر شاخه ی مورد نظر محدود خواهد شد.
به عنوان نمونه با تایپ کلمه ی Barcode در کادر جستجو ، تمامی مثال های مربوط به بارکد نمایش داده خواهند شد.

پیدا کردن پروژه ها در نرم افزار HALCON

اجرای پروژه های پردازش تصویر با نرم افزار Halcon

در قسمت قبل دو روش برای جست و جوی مثال ها تشریح شد. برای مثال فرض کنید به دنبال شناسایی بارکد با استفاده از پردازش تصویر هستید. شما می توانید با یکی از روش های گفته شده به جست و جو بپردازید. از آنجایی که شما به دنبال یک کاربرد هستید روی شاخه ی جستجو بر مبنای کاربردها (Application area) کلیک نمایید. از میان دسته های مختلف دسته ی شناسایی بارکد (Identification with barcodes) را انتخاب نمایید. با کلیک روی دسته ی شناسایی بارکد ، پروژه های مربوط به آن نمایش داده می شود.

Application area —> Identification with barcodes—> barcod orientation

جست و جو در دیتابیس پروژه های پردازش تصویر HALCON

برای باز کردن مثال مورد نظر کافی است روی گزینه ی open کلیک نمایید (یا روی مثال مورد نظر دابل کلیک کنید) حال مثال مورد نظر در نرم افزار هالکن باز می گردد که سورس کدها در قسمت مشخص شده نمایش داده شده اند. شما می توانید از این سورس کدها برای اجرای مثال مشابه خود استفاده نمایید. برای اجرای پروژه کافی است که کلید F5 را به طور متوالی فشار دهید و روند اجرای پروژه را مشاهد نمایید.

برنامه نویسی با نرم افزار پردازش تصویر HALCON

دسترسی به تصاویر استاندارد برای پردازش تصویر

نرم افزار HALCON دارای تصاویر با کیفیت و بسیار زیادی در زمینه های مختلف پردازش تصویر است . چنانچه برای تست و کدنویسی در هر نرم افزار دیگری نیازی به تصویر دارید می توانید از بانک آماده ی تصاویر هالکن استفاد نمایید. پس از نصب نرم افزار HALCONجهت دسترسی به بانک تصاویر کافی است به پوشه ی مربوط به تصاویر در نرم افزار هالکن مراجعه نمایید. چنانچه از ویندوز 10 استفاده می کنید و هنگام نصب نرم افزار مسیر پیش فرض مثال ها را تغییر نداده باشید، این پوشه در مسیر زیر ایجاد می گردد.

C:UsersPublicDocumentsMVTecHALCON-12.0examplesimages

با ورود به این پوشه بانک بزرگ عکس های مناسب برای پردازش تصویر در اختیار شما قرار می گیرد. از این عکس ها می توان برای کد نویسی در نرم افزار HALCON یا هر نرم افزار دیگری استفاده کرد. یک مزیت بزرگ این عکس ها این است که در خیلی موارد برای یک پروژه چند تصویر متنوع وجود دارد. تعداد عکس های متنوع می تواند به شما در تست برنامه کمک نماید.

تصاویر استاندارد برای پردازش تصویر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط سریع با ما
×
1 +